Brev:
Vil ikke spise aftensmad
15. oktober 2013
Alder:
3 år, 7 mdr.
Vil ikke spise aftensmad
Hej Helen
Så er jeg her igen med at spørgsmål ang. madvaner for min søn på 3,5 år. Han er - og har altid været - vanskelig at få til at spise aftensmad. Derudover vokser og trives han, som han skal. Jeg prøver lige at skitsere vores måltider nedenfor - så du kan danne dig et indtryk.
Morgenmad ca. kl. 7.30: stor voksen portion havregrød med moset banan. Her spiser han rigtig meget og vil kun have havregrød.
Formiddag: kl. 11 - rugbrød og frugt og grønt i madpakken i børnehaven. Spiser som regel godt.
Eftermiddag: kl. 14 - rugbrød og frugt og grønt i madpakken i børnehaven. Appetit svinger lidt.
Sen eftermiddag: kl. 1530: får som regel en grovbolle med pålæg el. ost og figenstang. Smoothie/juice hertil nogle gange. Han er sulten og træt og skal have noget når han kommer hjem for at holde sig kørende.
Aftensmad: kl 18. Hvis han er sulten inden maden er færdig får han agurk/gulerod. Laver børnevenlig aftensmad, men ofte spiser han kun pastaskruer eller lidt gnavegrøntsager.
Sen aften: kl 1930: Sulten igen inden sengetid. Får havregryn med mælk.
Jeg er træt af at han spiser ensformigt og af at lave børnevenlig aftensmad, som han alligevel ikke spiser. Er det tiden ift. hans alder at være konsekvent og servere aftensmad igen, inden han skal sove? Hvor konsekvent kan man være når han er 3,5 år?
Mangen hilsner
V's mor