Brev:
9 mdr og stop amning samt sove egen seng
19. september 2013
Alder:
9 mdr.
9 mdr og stop amning samt sove egen seng
Hej Helen
Vi prøvede for et par uger siden projekt sov i egen seng og flytte ind på søsterens værelse med vores dreng på 9 mdr. Det holdt kun to nætter, så gik jeg kold over ikke have fået søvn, da jeg også arbejder. Selvom storesøster på 3 blev glad over at lillebror skulle sove inde på hendes værelse måtte vi stoppe projektet. Det endte nemlig med at jeg skulle stå op flere gange i løbet sf natten og det var for hårdt, min mand kunne jo ikke trøste ham og jeg ville ikke vække den store, så det var bryst han fik og stille var han.
Vi vil gerne bede om hjælp til at få ham over i egen seng og også værelse med søsteren, vi er dog lidt usikker på om vi skal putte den ene først eller begge samtidig? Vi er også i tvivl om det egentlig bare er noget der kræver 2-3 søvnløse nætter fordi han vil græde? Problemet er så at søsteren sikkert også vil vågne af det.
Jeg ammer ham pt når han skal lægges ved 19 tiden, derefter piver han efter en time får en lille tår bryst og ved 22-23 tiden drikker han en god lang tår. Han vågner nok to-tre gange mellem 12-06 hvor jeg ofte bare giver brystet. Han bruger ikke sut! :-(
Jeg ved også at han ikke altid er tørstig, men at jeg bare vil have nattero så vælger den nemme løsning. Jeg lider af stor søvn mangel og det er ved at gå ud over omgivelserne og mig selv.
Han får 4-5 måltider i form af grød, mos i løbet af dagen plus hapser. Jeg ammer kun fra kl 19-06. Sover to lure af 1,5-2 timer om dagen og er en glad dreng.
Han tager heller ikke flaske, men om dagen drikker han af kop.
Hvad vil du råde os til og bør jeg stoppe amningen helt ? Er bange for han ikke får nok næring, da han er lidt under gns.
Kærlig hilsen
Den meget trætte mor