Brev:
Ammestop - 1 år
4. september 2013
Alder:
12 mdr.
Ammestop - 1 år
Kære Helen
Om få dage fylder vores skønne lille søn et år. Han har det rigtig godt, er glad og sjov og udvikler sig helt som hans skal. Han spiser rigtig godt og følger din dagsplan for børn på hans alder.
Han får en god portion grød inden han skal sove, og så ammer jeg ham i mørket i hans værelse og lægger ham ned lige før han falder i søvn. De seneste uger har han ca hver anden nat sovet til næste morgen uden mere mælk, hveranden nat har han "bedt om" at blive ammet igen en enkelt gang omkring midnat eller senere. Jeg har forsøgt at give ham vand, at holde om og i hånd, shh, kys og nærhed, men han søger helt tydeligt brystet og giver sig ikke, selvom jeg har forsøgt i op til 30 min.
Om en måned starter jeg på arbejde igen og om 6 uger vil jeg være væk flere aftener/nætter om ugen pga arbejdet. Så jeg er altså nødt til at stoppe med at amme ham inden da.
Jeg vil helst være fri for at begynde med flaske, men jeg føler ikke helt han er klar til at undvære brystet. Jeg ved godt, det ikke så meget er mælken, for jeg kan mærke at jeg ikke har så meget, om natten tror jeg nogen gange der slet ikke kommer noget, han ligger mest og trygheds-sutter. Jeg synes det er svært at time ammestoppet, for jeg tænker at han jo også kan have brug for den ekstra tryghed i forbindelse med institutionsstart om to uger.
Vi har forsøgt at far går ind og putter om, men det hjælper ikke, så bliver han bare gal.
Har du et godt råd til hvordan vi skal gribe det an? Hvornår og hvordan?
På forhånd tak
Hilsen
mor