Brev:
Vand eller modermælkserstatning til allergidisponeret dreng
23. juli 2003
Alder:
5 mdr.
Vand eller modermælkserstatning til allergidisponeret dreng
Min dreng på 5 mdr. er for tre uger siden begyndt på skemad, det går rigtig fint og han får nu en portion grød m. lidt frugtmos om morgenen + en portion kartoffelmos m. lidt grøntsagsmos om aftenen.
Til måltiderne og i løbet af dagen drikker han små sip vand af et snapseglas, det bliver dog ikke til så meget (i de her dage hvor der har været så varmt, har jeg givet lidt fortyndet æblemost eller melonsaft, da det glider meget lettere ned :o))Derudover ammer jeg ham.
Jeg er nu begyndt at spekulere på, om han i virkeligheden burde have modermælkserstatning i snapseglasset i stedet for vand?
Jeg laver grøden og kartoffelmosen med Profylac, da han er dobbeltdisponeret for allergi, hvornår må jeg begynde at bruge alm. sødmælk? Jeg har både hørt 6 mdr, 9 mdr. og et år!
På forhånd tak.
Mange hilsner
SB