Brev:
Savner kulden ;)
7. maj 2013
Alder:
3 mdr.
Savner kulden ;)
Hej Helen
Tak for dit svar sidst.
Vi har fundet en nogenlunde rytme, hvor lillesøster fyldes op inden hun skal sove. Hun brokker sig stadig når hun skal overgive sig til søvnen - men meget kort. Skønt!
Hun begyndte også at tage sig nogle gode lure igen.
Men så blev vi udfordret af varmen. Hun har hidtil sovet i sin barnevogn i voksien. Det er for varmt nu selv med sommerdynen. Det at hun ikke ligger i sin voksi gør, at hun ikke kan sove særlig længe. I voksien kunne jeg få hende til at tage en formiddagslur på 2-3 timer - når jeg gik. Nu er alle lure på 40 minutter og det er selvom jeg går med vognen. Jeg har også prøvet at putte hende inde i slyngevuggen, hvor hun sover om natten. Der vågner hun også efter 40 minutter. Jeg har også prøvet at svøbe hende i barnevognen, men resultatet er det samme. Det er altså ikke lykkes mig at få hende til at sove videre.
Jeg kan se hun vågner i forbindelse med at hun skifter søvnfase, men jeg aner ikke hvordan jeg skal hjælpe hende videre i søvnen. Jeg triller jo allerede med vognen.... Hun bruger ikke sut (hun vil gerne have den når hun puttes til natten) men har sin nusseklud ved sig. Jeg har også prøvet at lade vognen stå. Men der vågnede hun efter 15 min.
Hun er ikke sulten når hun vågner efter de 40 min. og ligger og er glad når hun vågner. Men hun bliver hurtig træt og sur.
Hun er 12 uger nu.
Hvad kan jeg gøre noget for at hjælpe hende videre i søvnen?
Venlig hilsen
Pernille