Brev:
Flaske og grød
8. april 2013
Alder:
5 mdr.
Flaske og grød
Hej Helen
Oskar er nu fem måneder, og jeg ammer fuldt ud. Han har tidligere fået flaske ind i mellem, fordi vi gerne ville have, han kunne det, og det er gået problemfrit.
For en måned siden, begyndte jeg at give ham grød en gang om dagen, og det ville han for det meste gerne. Da vi gerne vil have mulighed for at få ham passet og da jeg ikke er interesseret i at amme mere end ca. otte måneder, besluttede vi for et par uger siden, at begynde at give ham flaske en gang om dagen. Vi havde da ikke givet ham flaske et stykke tid, og nu ville han ikke. Det er faderen, der giver, og vi har både prøvet at skifte flaske og mme. Nogle gange lykkes det at få ham til at tage flasken, men det kræver en temmelig sulten dreng, og et fast greb fra faderens side - ikke så hyggeligt, men hvis han endelig kommer i gang, går det fint. For ikke at forvirre ham, holdt jeg op med at give ham grød, ind til flaskeprojektet kørte. Men det kører endnu ikke.
Skal jeg gå i gang med grød igen alligevel? Vi forsøger fortsat at give ham flaske hver dag, og håber det vil lykkes. Jeg synes efterhånden han er ret stor at skulle fodre udelukkende med brystmælk (8,5 kg) og vi har jo været i gang med grød. Hvad vil være smart...?
Hilsen
Line