Brev:
Sove selv
7. april 2013
Alder:
20 mdr.
Sove selv
Hejsa Helen.
Jeg bliver nødt til at høre, hvad jeg skal gøre igen mht. Putning om aftenen.
Vi har haft held med at få hende til at sove i sin egen seng ved at sidde hos hende! Det er jo dejligt :-) Men vi kan ikke rigtig komme videre til strygemetoden (vi har set filmen om strygemetoden) men min datter har stadig ikke fået et forhold til bamse, sutteklud og lign. Og derfor har hun brug for vores hånd hos hende. hun vil gerne have bamse, dukke med i seng og sidde med den, når vi læser. Men når vi kommer til tidspunktet hvor hun skal sove, så gider hun ikke bamsen/dukken.
Jeg har haft nemt ved at putte på den måde efter min mand tog overgangen i en uges tid. Men efter en gang ørebetændelse og meget tid sammen med mig og sove hos mig, så er vi tilbage ved at jeg sidder med hende til hun sover! Min mand putter stadig ved at sidde hos hende..... Jeg er klar over at jeg skal tage kampen, så hun ikke sidder hos mig, men det er svært :-( MEN hvordan komme vi videre til strygemetoden?
Hun vågner også meget og mange gange om natten igen, det var ellers blevet godt og vi har lige haft én nat, hvor hun sov igennem fra putning til næste morgen i egen seng! Kan ikke huske hvornår det er sket sidst. Ellers vil hun ind til os i sengen, når hun vågner om natten! Og går far derind går hun helt i skrig og skrål. Hun græder engang imellem og klare sig selv videre i søvn, men på et tidspunkt skal vi derind og trøste, men nu vil hun ikke trøstes i sengen. Hun kravler helt op som en abe til mig. Utroligt.... armene omkring min nakke og jeg beroliger og pludselig er benene snoret omkring også!! Og det er meget svært at vikle hende af og putte tilbage i sengen mens hun er hele ulykkelig!
Hvorfor er det et problem at hun kommer med ind i sengen.... Jo, jeg sover ikke og hun er helt urolig, drejer sig rundt, klæber sig til mig og vågner flere gange. Jeg er træt!!! Jeg håbede at det var en overgang, men nu bruger vi en time på at putte igen. Og det var også før vi stillede uret frem.
Hvad kan vi gøre anderledes mon?
Venlig hilsen
en træt mor og en utilfreds far