Brev:
7 måneder og vil kun have bryst (2)
9. oktober 2004
Alder:
7 mdr.
7 måneder og vil kun have bryst (2)
Kære Helen
Ak ja, føljetonen fortsætter.
Jeg fik gode råd af dig tidligere, da min datter ikke ville spise mad men bare ammes. Jeg fulgte dine råd, men pigen, ser det ud til, er lige så stædig som sin mor. :)
Hun kniber munden tæt sammen, når skeen nærmer sig og laver flitsbue. Hun drikker dog gerne vand af glas og elsker at lege med maden.
Hvis maden kommer i store stykker, kiks, frugtstykker osv. spiser hun gladeligt i den grad hun formår at komme det i munden.
En dag forsøgte jeg at made hende med min store ske, og vups røg der 10 små om gange mad ned.
Jeg overvejer at droppe "dag-amningen", da hun springer de regulære måltider over og bare venter til brystet kommer frem.
Jeg forsøgte det en dag, og da spiste hun kl. 12 da jeg ammede og så kl. 20 da jeg ammede hende ved sengetid. Hun var ikke ked af det på noget tidspunkt og fik mad tilbudt ofte, men sagde nej. Vi forsøgte på bedste beskub at få nok vand i hende den dag, men jeg havde det forfærdeligt dårligt over at hun ikke spiste.
Er dette virkelig vejen frem, og hvor mange dage er sådan noget tilrådeligt?
Hun har endnu ikke fået tænder, så jeg er ikke sikker på, om hun er god nok til at tygge små hapsere endnu.
Hvad mener du?
Hun vågner stadig meget ofte om natten; hvis ikke hver time, så hver anden, men hun er ikke svær at få til at falde i søvn igen.
Jeg får denne uge 1.hjælp, da jeg havde et mindre sammenbrud pga. for lidt søvn og i sidste ende går det jo ud over barnet.
Det er frusterende, at hun nægter at spise, da det jo måske er vejen frem til mere søvnfyldte nætter.
Jeg har også kontakt til min egen sundhedsplejerske, men da jeg bor i udlandet er det dejligt med en landsmands syn på sagen, og jeg er yderst taknemlig over dine meget professionelle svar og kvalificerede og erfarne håndtering af børn som forældre.
På forhånd tak
Med venlig hilsen
Lene