Brev:
Revnede brystvorter
9. oktober 2004
Alder:
0 mdr.
Revnede brystvorter
For en uge siden fødte jeg mit første barn. En dejlig lille dreng. Han blev født 9 dage over tiden. Allerede fra starten af var han meget meget suttevillig. Ja han ville faktisk sutte hele tiden.
Sygeplejerskerne på hospitalet sagde at han suttede ordentligt, dvs. havde ordentligt fat med bagudvendt underlæbe og suttebevægelser med hele kæben. Sådan sutter han stadig. MEN - allerede den første dag fik jeg sutteblærer på brystvorterne og de har siden udviklet sig til sår. Dette gør det til en ret pinefuld fornøjelse at amme. Han bliver ammet så tit og så længe som han vil og ofte falder han i søvn ved brystet. Men jeg er kommet i tvivl om jeg behandler mine brystvorter ordentligt.
Jeg har købt nogle ammeskaller (muslingeskaller) som skal sidde på vorten mellem hver amning, for at holde den fugtig af brystmælk. Jeg synes egentlig at dette fungerer godt, men de er ikke helede endnu. Hvor længe skal jeg regne med at det tager? Og er det i det hele taget en god ide at bruge ammeskaller
Med venlig hilsen
Kaja