Brev:
Mad og søvn om natten
8. oktober 2004
Alder:
4 mdr.
Mad og søvn om natten
Min søn på 4 1/4 md. har de sidste to uger sovet meget dårligt om natten. Han sover meget uroligt, og er begyndt at vågne hver 1-3 time, før har han godt kunne sove 4-5 timer ad gangen. Jeg ammer ham hver gang han vågner, også selvom der måske kun er gået 1½-2 timer, og han tager godt for sig, hvorefter han falder i søvn igen.
Når jeg lægger ham igen, så vrider og drejer han sig halvt i søvne, tit kommer der nogle ordentlige prutter, før han falder til ro. Kan han få ondt i maven af at spise for tit om natten? Han virker jo sulten, hver gang han vågner. Jeg har tænkt på at prøve at give ham en flaske vælling om natten, men vil jo helst heller ikke risikere at gøre noget værre, hvis han har ondt i maven.
Om dagen spiser han hver 2-4 time, og der sover han heller ikke meget. Han tager kun små lure på maks. en halv time, og det synes jeg ikke er nok, når nu han sover så dårligt om natten.
Han er en stor dreng på 8,1 kg (4100 g ved fødslen).
Håber, at du kan komme med et godt råd, er ved at være helt slidt ned pga. manglende nattesøvn!
Hilsen
Camilla og Mads