Brev:
Natteamning - 6 mdr.
6. oktober 2004
Alder:
6 mdr.
Natteamning - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har en skøn datter på 6½ måned. Vi er begyndt på skemad for en måneds tid siden og det går fremad. Grød om formiddagen og mos sidst på eftermiddagen. Hun spiser ikke det store, men det skal nok komme.
Jeg er stoppet med at amme hende om dagen så hun får allomin i stedet. Om natten ammer jeg endnu, hvilket mit spørgsmål egentlig drejer sig om. Hendes dag ser nogenlunde sådan ud:
kl 7: står op
kl 8: 150 ml allomin 1
kl 9-10: sover
kl 10.30: 1 dl grød
kl 11.30: 100 ml allomin 1
kl 12-13: sover
kl 14: 150 ml allomin 2
kl 15.30-16.30: sover
kl 17: ½-1 dl mos + 50-100 ml allomin
kl 17.30: bad
kl 18.30: 200 ml vælling
kl 19: i seng
kl 2.30: ammes
kl 5.30: ammes
Jeg vil rigtig gerne stoppe med at amme hende om natten. Især fordi det ikke altid kun er to gange hun vågner. Jeg har for et par dage siden rykket hende ud af vores soveværelse og ind på sit eget, så vi ikke vækker hinanden unødigt om natten. Det har vist hjulpet lidt.
Jeg vil være meget ked af at skulle give hende en 'kur', der indebærer gråd - håber måske på at hun stopper af sig selv? Eller skal jeg gøre noget for det? Hun er jo ved at være en stor pige nu og jeg vil da synes det ville være skønt med en hel nats søvn.
Håber du har et godt råd - inden jeg bliver desperat.
Bedste hilsner fra en ellers meget tilfreds mor