Brev:
Natlig uro - pige 2,8 år
17. marts 2013
Alder:
2 år, 8 mdr.
Natlig uro - pige 2,8 år
Hej Helen.
Vores datter S er nu 2,8 år. Jeg skriver til dig for at få et råd vedrørende hendes nattesøvn!
S trives i dagpleje, har en sund appetit og generel fin rytme. Hun sover imellem 1,5 og 2 timer i dagplejen - jeg har bedt hendes dagplejemor vække hende efter max 2 timer, da hun ellers ikke er til at drive i seng om aftenen. Men hun vågner meget meget ofte om natten!! Og vil ind til os og sove. Herefter falder hun som oftest nogenlunde hurtigt i søvn. Men jeg vil skyde på at hun kun 1 ud af 10 nætter sover igennem alene i egen seng. De øvrige er hun vågen imellem 1-3 gange (medmindre hun er syg).
Er det normalt for en pige i hendes alder? Hun puttes omkring kl. 20.00.
For 1 år siden, flyttede vi i nyt hus og kom dermed ind i et lidt uheldig putteritual. Hun blir død ulykkelig, hvis vi går fra hende, græder hjerteskærende og kalder på os. Vi er derfor ude i at sidde med hende i en stol på værelset, indtil hun falder i søvn, hvor vi så putter hende i seng.
Vores drømme scenarie er en aften putning, hvor vi læser historie på værelset, putter hende under dynen og går. Og hun så selv falder i søvn og herefter sover i egen seng natten igennem, da især min søvn forstyrres når hun lægger hos os.
Jeg har jo en mistanke om at det hænger sammen med putningen - men har ikke haft værktøjer, mod eller overskud til at få det ændret.
Med venlig hilsen
Louise.