Brev:
Baby skriger og er vred part. 2
15. marts 2013
Alder:
6 mdr.
Baby skriger og er vred part. 2
Hej Helen
Tak for dit svar.
Jeg kan godt se det du siger med at han skal have nærvær og mærke os. Det synes jeg også at vi gør - jeg har ham meget på armen og bruger meget tid på at aktivere og stimulere ham i hans vågne timer.
Når han græder voldsomt i barnevogene ved opvågning fra lur tager jeg ham selvfølgelig op og luller ham til ro, går med ham og nynner eller taler roligt til ham. Jeg synes det er blevet lidt bedre når jeg tænker tilbage, så måske han er ved at vokse fra det.
Jeg kan se at jeg skal bruge flasken noget mere ved putte ritualerne i dagtimerne - det vil jeg prøve.
Han vil ofte IKKE have sin natflaske som han får tilbudt hver aften, når vi putter på værelset. Jeg sidder med ham, så han kan mærke mine hænder, når han ligge i sengen og han holder om dem. Er det du foreslår at jeg skal lulle ham i søvn i mine arme med flasken til han næsten sover og så ligge ham i sin seng? Det gjorde vi da han var helt spæd og vi svøbte ham i dynen, men da han blev ældre fik han det ALT for varmt og jeg er bange for at svøbe ham igen, men måske vi skal prøve det.
Du får lige putteritualet igen:
kl ca 19 nattøj, ind på værelset hvor lyset bliver dæmpet, nat flaske tilbydes, synges og lulles og bliver lagt. På gode dage er han roligt og klynker kun lidt når han skal soves, men som sagt de fleste dage græder han og skriger hidsigt - han bliver som regel rolig, når han må holde om mine eller fars hænder og der bliver nynnet og talt roligt til ham til han sover. Jeg kommer til dit foredrag i Måløv og får flere tips.
Med venlig hilsen
T