Brev:
Han vågner efter en halv time
21. februar 2013
Alder:
5 mdr.
Han vågner efter en halv time
Hej Helen.
Vi har en dejlig dreng på 5 mdr. som er glad og veltilpas hele dagen:-)))
Vores problem er at når vi putter ham til nat, vågner han efter en halv time og for det meste er han ked af det. Vores problem er så, at vi ikke ved om vi gør det rigtige..?
Vi har prøvet at sidde hos ham, ligge en hånd hos ham, nusse ham (så bliver han mere sur), tage ham op (men bliver i værelset) han holder da også op, når vi gør disse ting men begynder igen. Har også prøvet at gå ind til ham - vende ham om, give ham et kys og sige godnat skat og gå ud igen. Det kan vare fra 5 min til 2 timer inden han sover igen og nogle gang er han som sagt helt ulykkelig.. Om dagen sover han rigtig godt og er nem at putte ud og sove i barnevognen, der sover han med det samme:) og han er også nem at putte i hans egen seng om aftenen, men vågner op efter den halve time( ved godt de sover i forskellige søvnfaser) Det har været sådan siden han var 2-3 mdr gammel.
Vi har to store børn og dem har der aldrig været problemer med ang putning om aftenen.
Vores dag ser ca sådan ud:
07.00 Står op - Flaske efter ca en halv til en hel time efter (alt efter hvornår han har fået sin nat/morgen flaske)
09.00 bliver puttet igen i barnevognen (sover 1,5 til 2 timer)
11.00 risgrød med frugtmos
13.00 flaske og kommer i barnevognen igen (sover 1,5 til 2 timer)
16.00 flaske
16.30 - 17.00 lille lur ca en halv time
18.00 grøndsagsgrød med frugtmos (efterfulgt af en flaske da han ikke er så vild med den grød endnu)
20.30 - 21.00 natflaske (vælling)
24.00 - 01.00 flaske
05.00 - 06.00 flaske
Vi prøver også at holde ham vågen mens han får hans vælling, så han er bevidst om at han kommer i seng og vi kan sige godnat til ham. Men hvad skal vi gøre når han vågner op efter den halve time (synes faktisk at det nogle gange virker som om han stadig sover men er bare ked af det) det har heller ingen effekt med et varmt bad, efterfulgt af massage (det er også prøvet)
Har dine gode bøger
Børn og søvn (har læst rigtig meget i den :-)))
Børn og mad
Håber du lige har et fif der kan hjælpe ;))
Hilsen en mor til en dejlig dreng:))))