Brev:
Lære at sove i barnevogn - 9 mdr.
30. januar 2013
Alder:
9 mdr.
Lære at sove i barnevogn - 9 mdr.
Kære Helen.
William på 9 mdr (D. 7. Feb), sover alle sine lure i sin seng indenfor, fordi han ikke sov så godt i sin barnevogn da han var lille.
Nu er "problemet" bare, at han skal starte i vuggestue her D. 1. Marts og jeg vil så gerne vænne ham til at sove ude inden.
Jeg har snakket med pædagogerne på hans kommende stue og de er bare så søde (heldigvis er det samme stue som Valdemar gik på i sin tid :) ). De siger at vi nok skal finde en løsning og hvis alt går helt i kludder mudder, så er der mulighed for at han kan sove indenfor på en madras. Men det er jo bare med de store børn på 2,5+ og der bekymre mig lidt om de vil vække ham, når de selv går ud af soverummet og William sover jo højst sandsynligt stadig to gange om dagen til den tid.
Har du nogle fif til hvordan jeg bedst lærer William at sove i barnevognen??
Det skal lige siges at han er glad for at sove på siden og derfor er jeg i tvivl om, om det overhovedet kan lykkes når han skal have sele på (dog siger vs, at de har sådan en sovepose med sele, men ved ikke hvad det er).
Vi har voksipose i barnevognen og tænker at han måske føler sig "klemt", så overvejer at prøve at putte ham med dyne i stedet.
Håber du kan finde hoved og hale i mine tanker :)
Ved venlig hilsen
Maibrit.