Brev:
Søvn!
30. januar 2013
Alder:
17 mdr.
Søvn!
Kære Helen.
Emnet er som altid søvn, men jeg skriver alligevel i et sidste desperat forsøg på hjælp:)
Vores datter på nu næsten 17 måneder har været syg i næsten 3 uger: først influenza, derefter mellemørebetændelse. Hun er nu tjekket hos ørelæge osv og alt burde fysisk være i orden. Det er ca. 2 uger siden hun blev "erklæret" rask. Jeg er klar over, at hun selvfølgelig skal bruge noget tid på at komme sig over så langt et sygdomsforløb, men problemet er, at det kun bliver værre og værre.
Der er ingen problemer, når hun skal puttes (ud over det tager 3 kvarter), og hun falder altid i søvn i sin egen seng - med mig ved siden af. Efter hun har sovet en time til halvanden starter det: Hun skriger, kaster sig rundt, går i flitsbue osv osv. Intet hjælper. Hvis jeg siger shh eller prøver at holde om hende bliver det kun værre - hvis far blander sig går det endnu mere amok. Sådan fortsætter det hele natten - med ca 30-minutters intervaller. Når vi står op kl 5 og forlader sengen er hun glad, men selvfølgelig træt.
I løbet af dagen er hun "normal" - dog meget morsyg hvilket har stået på i et par måneder nu - ofte kan hun blive hysterisk bare far henvender sig til hende (han prøver virkelig og er en god, engageret far - vi har også en pige på 5 :)). Hun spiser ikke så godt længere, men jeg tænker, at det selvfølgelig hænger sammen med udmattelse...
Hun har jo altid sovet dårligt - lige fra hun kom ud med maveproblemer, men det bliver bare værre og værre ligegyldigt, hvad vi gør... Føler snart i har prøvet alt.
Vi er så trætte og kan snart ikke hænge sammen som familie eller arbejdskraft længere. Min mor - som hun er helt tryg ved - tager hende et døgn om ugen, så vi kan sove, men jeg føler bare ikke, at det er løsningen. Vi ville jo gerne være en familie alle 4, der kan have overskud til at gøre hyggeligt ting sammen, stimulere vores piger osv. Derudover har jeg dårlig samvittighed over for hende, når jeg sender hende til min mor, da jeg føler, hun har brug for mig; hun er jo ikke ond, når hun er så umulig, men drøn-ulykkelig der om natten.
Ved ikke, om du har mere at øse ud af :) Tænker bare ikke, at det her kan være normalt!
Kærlig hilsen
C