Brev:
Nyt putteritual
20. januar 2013
Alder:
9 mdr.
Nyt putteritual
Hej Helen,
Vores putteritual er som følger:
Vores dreng får aftensmad ved 17.30 tiden. Derefter får han nattøj på (hveranden aften kommer han i bad). Så får han en lille portion grød ved 18-18.30 tiden. Derefter får han børstet tænder, vi nusser lidt og så får han sin godnatflaske på hans værelse uden lys ca. kl. 19! Han puttes uden de store problemer.
Til gengæld vågner han meget om natten - der er ikke rigtig noget mønster i det. Nogle gange vågner han 15 gange, andre gange er han vågne i flere timer. Det virker som om han ikke selv kan komme videre i søvnen.
Vi tænker derfor, at han jo falder i søvn med flasken - og dermed forbinder den med at det er sovetid. Den søvnassociation vil vi gerne af med. Derfor vil vi måske give ham hans godnatflaske i stuen med lys og dagligdags larm. Og derefter måske gå på hans værelse, læse en lille historie og så putte ham?? Hvordan lyder det, og har du evt. andre forslag til putning??
Vi tænker at det ikke bliver så nemt. Så hvordan skal vi gribe det an, når han uden tvivl IKKE ligger sig til at sove. Han rejser sig formentlig op mv. Skal vi blive inde hos ham? Skal vi vugge ham med en hånd oven på ham? Skal vi tage ham op? Skal vi gå ind og ud af værelse? Hvordan gør vi det bedst? Så han ikke bare får en ny dårlig søvnassociation?
Med venlig hilsen
MH