Brev:
Nutramigen
6. september 2004
Alder:
2 mdr.
Nutramigen
Kære Helen
Mange tak for dit hurtige svar angående arp i min datters øjenbryn. Vi havde succes med den foreslåede Melissa cream.
Vores datter på 10 uger har siden hun var en uge fået Nutramigen. (Jeg har allergi, og min mand har eksem).
Vi har i den forbindelse fået at vide, at hun "kun" behøver at få Nutramigen til hun er 4 måneder. Derefter kan hun få "almindelig" erstatning. Jeg har forsøgt at få en forklaring på dette, men det nærmeste svar jeg har fået er, at det er "Sundhedsstyrelsens anbefaling." Er der ikke risiko for at barnet udvikler allergi/eksem efter de 4 måneder? Eller.....
Det skal nævnes, at vores datter har lidt eksem på kinderne som efter lægens anbefaling behandles med locobase.
Med venlig hilsen
Nete