Brev:
At dække sig til i søvne når det er koldt
5. september 2012
Alder:
2 år, 6 mdr.
At dække sig til i søvne når det er koldt
Kære Helen,
Først og fremmest tusind tak for dine gode råd og forklaringer i dit svar på mit sidste brev. Lillesøster kom alligevel ikke for tidligt. Hun blev taget ved semiplanlagt kejsersnit i uge 38. Det har været en rigtig svær graviditet med mange bekymringer og dit svar tog lige toppen af alle de tanker, jeg gik og tumlede med.
Mit brev handler nu storebror på 2 ½. Vejret er meget omskifteligt her hvor vi bor, og om natten er det svært at styre temperaturen på værelset. Hvor gammel skal han være, før vi kan regne med at han selv dækker sig til i søvne, hvis han fryser? Han smider selv dynen og nattøjet, når han har det varmt, men vi har ikke oplevet at han har dækket sig til igen, hvis han er blevet kold.
Et par gange har jeg dækket ham til om natten, hvor jeg har syntes at han var kold, men så har han vredt smidt den af igen uden at vågne. Er det tegn på at han selv kan styre sin kropstemperatur?
Mange tak på forhånd,
Anne