Brev:
At sove eller ikke?
27. juni 2012
Alder:
6 mdr.
At sove eller ikke?
Hej Helen.
Min søn er nu 6 mdr. gammel, og helt bestemt af den overbevisning at søvn om dagen er overvurderet ;)
Jeg ved ikke om det er okay, og er egentlig grunden til at jeg skriver til dig.
Han har siden har var 5 mdr. gammel nægtet at sove i barnevognen. Jeg ved faktisk ikke helt, hvad der skete. Men fra den ene dag til den anden var det ligesom om, at han blev bange for den. Han skreg som en basat når han blev lagt ned i den, græd som en pisket, hagede sig fast til mig og virkede desideret bange for den, og sådan er det stadig. Så nu sover han indenfor i sin egen seng. Han har ikke noget imod barnevogenen så længe han sidder op og kan følge med i verdenen omkring ham, men hvis jeg lægger ham ned, så er fanden løs.
Han nægter også at drikke af flasken med mindre han er meget meget sulten eller halvsovende.
Hvis jeg lægger mig sammen med ham til middagsluren (har gjort det to gange pt) sover han rask væk 1 time og 45 min, og springer powernappen over om eftermiddagen. Hvis han ligger selv og sover, så sover han max. 30 min og sover powernap om eftermiddagen.
Vores dagligdag ser nogenlunde således ud uden mor sover med til middag (det hele er ca. tider):
05.30 Står op.
06.00 Tykmælk med øllebrød og mme på glas.
07.30 Sove
08.00 Står op
08.30 Frugtmos + frugt i hånden + vand
11.00 Grøntsagsmos m. kød + vand på glas
11.30 Sove
12.10 Står op
13.15 Frugtmos + frugt i hånden + vand på glas
15.00 MMe på flaske (tager måske 20-30 ml) og derefter sove.
15.40 Står op (sover ca. 30 min).
17.00 Grøntsagsmos m. kød + grøntsag i hånden + vand på glas
18.15 bliver han lagt og 18.30 sover han. Han er mildest talt ikke til at være i nærheden af på dette tidspunkt.
23.30 190 ml mme på flaske - sover videre...
04.00 190 ml på flaske sover videre til 05.30....x
Min egen SP siger bare, at det er okay, og det finder jeg nok ud af. Men er det okay?
Hvad gør jeg nårt han skal i dagpleje 3. sep? Han sover jo ikke i barnevogn og det forventer de jo at han kan.... Han sover heller ikke særlig meget. Jeg er virkelig i vildrede....
Hilsen Tina