Svar: Tremmeseng - 2 år
5. april 2012
Alder:
2 år
Kære Guldklumpernes mor
Tak for dit brev :)
De fleste børn vil i 2.5-3 års alderen begynde at vise tegn til at ville ud af tremmesengen. Ofte ved at de begynder at kravle over tremmerne eller ved at de pludselig protesterer højlydt over at blive lagt i seng.
Sålæng din dreng er glad for sin tremmeseng og sover godt i den, skal du ikke udskifte den. Heller ikke selvom han bliver 3 år gammel. Du risikerer at han pludselig bliver ked af at sove, hvis du skifter til en større og åben seng og han ikke har vist behov for det.
Det er rigtig fint med en seng, hvor den ene side kan tages af. På den måde vil han stadig have genkendelighed ved at ligge i seng og dermed være mere tryg. Men fjern ikke siden, før han begynder at kravle over den eller virker irriteret på den og der kan sagtens gå et år endnu :)
Fortsat held og lykke - og god påske! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske