Svar: Vil ikke drikke vand af kop eller flaske
6. februar 2012
Alder:
7 mdr.
Kære Helle
Det er vigtigt at din dreng lærer at drikke vand og du må forsøge dig med forskellige kopper og glas.
Det kan være en fordel med et snapseglas, som er lille i størrelse og som derfor passer bedre til hans lille mund.
Det kan også være en god idé at forsøge med en tudkop - det skal være af den gammeldags type, gerne med to hanke, så han på sigt kan lære at holde med begge hænder når han drikker og tuden skal kunne tages af og må ikke have ventil.
Nogle børn synes det er sjovt med en kildevandsflaske, det er også et forsøg værd. Du kan her prøve med en model med skruelåg eller prøve en af dem der har en drikke-tut øverst.
Rent vand er bedst og vand er den bedste tørstslukker. Hvis han slet ikke får væske nok, kan du komme et par usprøjtede appelsinskiver eller lignende i vandkanden, for at tilføre vandet en lille smule smag. Du kan naturligvis også prøve med lidt te eller med lidt tynd saft eller juice - men som sagt, er vand vigtigt at lære ham at drikke :)
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske