Svar: Hvad med mme i vuggestuen?
11. januar 2012
Alder:
9 mdr.
Kære Lea
Håber at det er gået godt igår med Ronja og starten i vuggestue .. :)
Normalt vil Ronja godt kunne få sin flaske i vuggestuen. I princippet kan børn jo starte i vuggestue fra de er 6 måneder gamle og det er helt naturligt at børn under 1 år, har brug for at få flaske i løbet af dagen - og det kan pædagogerne godt give, det er de højst sandsynligt vant til :)
Der vil naturligt ikke være samme følelser forbundet med det at give barnet flaske, som I som forældre har. Men det vil stadig være en hyggestund for både barn og pædagog og det vil stadig kunne hjælpe barnet med at falde til ro.
Hvis du ikke ønsker at personalet skal give Ronja flaske, så kan de i stedet tilbyde lidt mælk af en kop og evt. en banan eller lignende, så hun ikke bliver puttet på tom mave. De kan godt indføre et nyt ritual, som så vil fungerer rigtig godt, når hun passes.
Hjemme kan hun så få 2 flasker - aften og sen aften eller aften og en gang i løbet af natten. De fleste børn vil i 8-9 måneders alderen have brug for 3 flasker i døgnet, men i 10 måneders alderen kan nedsættes til 2 flasker (svarende til 400 ml) og Ronja kan godt få dette behov dækket hjemme.
Så du kan vælge at lade vuggestuen give den ene flaske eller du kan give Ronja de to flasker hjemme - her må du gøre, som du vurderer at det vil fungerer bedst for jer alle :)
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske