Brev:
Middagssøvn - 2 år, 5 mdr.
19. december 2011
Alder:
2 år, 5 mdr.
Middagssøvn - 2 år, 5 mdr.
Hej Helen
Vores dreng har indenfor de sidste ca. 3 uger - 1 måned fået rigtig svært ved at falde i søvn til middagsluren. Han laver alle mulige andre ting, ligger og hvisker, snakker, synger eller andet, både i børnehaven og herhjemme. Det er startet efter han startede i børnehave i oktober da han var 2 år og 3 mdr. Ofte bliver han faktisk taget ud fra putterummet og også derhjemme har vi måtte indse, at han ikke har kunnet falde i søvn.
Nu er mit spørgsmål til dig: Hvad kan denne ændring skyldes? Kan det være fordi han er startet for tidligt i børnehave, altså at han mangler noget opmærksomhed der som han fik i vuggestuen?
Hvornår begynder børn at kunne undvære deres middagslur?
Når han ikke har sovet til middag er han RIGTIG træt (og der skal ikke så meget til for at han bliver ked af det) når han kommer hjem fra børnehave og han bliver puttet omkring ml. kl. 18.45 og 19.15 og sover så indtil næste morgen kl. ca. 6.30, afbrudt af at han vågner om natten, græder og kommer ind til os og sover videre.
Han er som oftest en glad og nem dreng, der som alle andre børn i den alder afprøver sin selvstændighed og også nogle gange har liiiiidt svært ved at høre efter hvad der bliver sagt ;)
Mange hilsner
L