Brev:
Væske nok og tage flaske
29. november 2011
Alder:
8 mdr.
Væske nok og tage flaske
Kære Helen.
Jeg har et par spørgsmål ang. væske til min søn. Han er nu 8 mdr. og får bryst 3 gange i døgnet. Aften, tidlig morgen og før sin middagslur.
Da jeg til januar skal starte på arbejde og han skal starte i vuggestue til december, kan jeg ikke blive ved med at amme ham om dagen. Jeg er derfor bekymret for, om han får nok væske. Han gider nemlig ikke drikke af kop, hverken vand, sødmælk eller brystmælk. Han kan sagtens finde ud af det. Han er bare stædig og kæmper imod. Jeg tilbyder kop mange gange i løbet af dagen. Vi har også prøvet tudekop, hvor vandet selv løber ud og tudekop, hvor vandet skal suges ud.
Jeg har også prøvet at give ham ekstra bryst sen eftermiddag, men han er ikke rigtig interesseret i brystet med mindre han er meget træt eller ked af det.
Kan vi lære ham at drikke af sutteflaske nu, så han kan få en flaske inden middagsluren i vuggestuen? Vi har prøvet diverse flasker og givet ham det mens han var glad, mæt, sulten, halv sovende osv. Han synes flasken er sjov først og så bliver han sur på den og så opgiver vi.
Mange hilsner fra Alexanders mor:-)