Svar: Mælkeprodukter - 2 år, 9 mdr.
31. august 2011
Alder:
2 år, 9 mdr.
Kære Gitte
Hvis hun får mellem 350-500ml mælk eller mælkeprodukt dagligt, så er hendes behov for kalk dækket fint ind - og det lyder sådan, når hun både spiser yoghurt, mælk på mysli mv. og også spiser ost og drikker kærnemælk.
Hun behøver ikke få 500ml mælk dagligt for at være dækket ind, men får hun 350ml er det meget fint.
Ost er en god kilde til kalk. Jeg har lært, at der i en skive ost på 25 gram er ligeså meget kalk som der er i 150ml mælk. Så det lyder umiddelbart som om at Emilie bliver dækket fint ind:)
God weekend!
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske