Brev:
Hvordan vi kan lære ham at falde i søvn af sig selv uden skrigeri?
28. juli 2011
Alder:
13 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dreng på 13 måneder, der har svært ved at falde i søvn selv om aftenen. Vi putter ham når han er træt ved 19.30 tiden, og synger en sang, når han ligger i sin seng. Vi aer ham på kinden og siger godnat og går ud. Med det samme vi er gået, starter ham med at skrige. Det stopper med det samme vi går ind til ham igen. Går vi så, starter han med at skrige igen osv. Tilsidst bliver han så træt at han falder i søvn.
Vi vil gerne have at han skal kunne falde i søvn af sig selv. Skal vi sidde og holde ham i hånden tager det alt fra ½ time til 1½ time, før han falder i søvn. Ofte vågner han efter ½ time og så kan man starte forfra.
Har du nogle gode råd til, hvordan vi kan lære ham at falde i søvn af sig selv uden skrigeri. Vi har prøvet dette i ca en måneds tid og det er ikke blevet bedre.
Hans dag ser således ud:
6.00 - 6.30 - vågner og får morgenmad
9.15 - 10.00 - formiddagslur
Formiddagsmad
Frokost
13.15 - 14.30/14.45 - middagslur
Eftermiddagsmad
17.30 - aftensmad
19.10 - grød
19.30 - puttet til nat
Venlig hilsen
Lene