Svar: Vækker min søn
25. januar 2011
Alder:
14 mdr.
Kære Mette
Jeg synes det lyder som om at din dreng trives med den måde han sover på og som udgangspunkt synes jeg ikke man skal ændre på noget der fungerer :)
MEN, med den alder din dreng har, så tænker jeg faktisk at du ved at lade ham styre det selv, sandsynligvis vil opleve, at han begynder at sove lidt længere om morgenen og derved begynder at springe sin formiddagslur over. Det vil være helt naturligt for hans alder, at han begynder at kunne nøjes med kun en lur dagligt og jeg har en formodning om, at hvis du lod ham sove om morgenen og lod ham styre det mere selv, så ville du sandsynligvis opleve en ændring, hvor han kun behøver en lur.
Du kunne jo evt. lade det komme an på en prøve. Hvis du gerne vil have en idé om hvordan hans døgnrytme er, hvis du lader ham styre det fuldstændig selv, så prøv at lade ham sove og se hvad der sker ...:)
Det er ikke utænkeligt, at han ville få en rytme, hvor han f.eks sov middagslur mellem 12-14.30/15 ... blev puttet kl. 20 og vågnede kl. 7.
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske