Brev:
Nedtrapning af flaskerne - 9 mdr.
14. december 2010
Alder:
9 mdr.
Nedtrapning af flaskerne - 9 mdr.
Kære Helen
Vores dejlige søn er nu 9 måneder, vejer 12 kg og er 76 cm. Han er vild med mad, men får stadig også en del flasker i løbet af døgnet. Hans alder og appetit taget i betragtning, samt med udsigt til, at han om 6 uger skal starte i vuggestue, vil vi nu gerne have råd om, hvordan vi trapper ned på flaskerne, i hvert fald i dagtimerne, over det næste stykke tid. Hans madrytme ser sådan ud:
kl.7/7.30: 1 portion havregrød m. frugtmos, frugt i hånden, sødmælk/vand af kop.
kl.9/9.30: Puttes m. 100 ml. flaske.
kl. 10.30/11: Frokost: kogte grøntsager i stykker, som han spiser selv, avocado i tern, rugbrød m. smør/ost/mandelsmør, frisk frugt i hånd, vand af kop.
kl. 13/13.30: Puttes m. 200 ml. flaske.
kl. 15: Frisk frugt i hånd, acido m. frugtmos, riskiks/bolle m. smør/mandelsmør, evt, lidt rosiner, vand af kop.
kl. 17: Evt. lidt frugt/frugtmos eller powernap!
kl. 18: Aftensmad, hvor han spiser hvad vi får, som regel i ret store mængder - han kan lide alt indtil videre. Spiser helst selv! Vand af kop.
kl. 19/19.30: Puttes m. 200 ml flaske
kl. 00: 200 ml. flaske og tør ble (ellers tisser han igennem).
Indtil for nylig fik han en lille flaske tidligt om morgenen, men vi har droppet den nu, da han endten kun drak halvdelen, eller også ville han ikke spise morgenmad!
Hvordan griber vi det an? Får han hvad han skal?
Han stortrives, er glad, nysgerrig, livlig og meget "på", når han er vågen. Dog vil han gerne gøre det meste selv i forbindelse med måltiderne, hvilket godt kan give lidt konflikter :-).
Vi ser frem til dit svar.
Venlig hilsen
Signe