Brev:
Hjælp til at falde i søvn
13. december 2010
Alder:
1 mdr.
Hjælp til at falde i søvn
Kære Helen
Tak for dit svar på mit sidste brev. Nu har jeg lidt mere styr på hvordan jeg skal få hverdagen med to børn til at hænge sammen.
Denne gang skriver jeg til dig fordi jeg har problemer med at få den lille til at falde i søvn. Hun er nu 1½ måned gammel og skal have hjælp til at falde i søvn. Hun bliver vugget i søvn og det er jo fint nok, men problemet er at så snart jeg kan se hun er faldet i søvn går jeg fra hende og så vågner hun straks og begynder at græde. jeg fortsætter så med at vugge hende og hun falder til ro og sover videre, men vågner igen når jeg går derfra.
Jeg er sikker på at hun ikke er sulten, hun mangler ikke at blive stimuleret og hun har en ren ble på. Jeg fornemmer lidt at hun simpelthen bare er meget følsom over for små lyde, så jeg tror hun vækkes af mine skridt. Og så har jeg på fornemmelsen at hun generelt er følsom over for alt det der sker omkring hende, så den mindste lyd/bevægelse/lys får hende til at blive lysvågen, selvom hun var ved at falde i søvn.
Jeg plejer at amme hende som det sidste inden hun skal sove, efter at have skfitet hendes ble og leget. Hun falder så i søvn til sidst under amningen, men vågner igen mens jeg bærer hende ind i sin vugge. Og så virker hun altså lysvågen. Jeg giver hende sutten og begynder at vugge hende og der går ikke lang tid før hun sover. Men så vågner hun som sagt når jeg går fra hende.
Jeg svøber hende ind i sin dyne da hun sover bedst på den måde. Hun sover sådan set i sidste ende, men det kan tage op til en time med renden frem og tilbage og vugge, inden det sker.
Jeg har forsøgt at tage hende op og lege med hende, amme hende en sidste gang og skifte hendes ble og så putte hende igen efter en ½-1 time. Men hun sover ikke hurtigere af den grund, for så er hun måske nået at blive overtræt.
Hvad gør jeg forkert??
Hilsen