Brev:
Søvn tvillinger
13. december 2010
Alder:
8 mdr.
Søvn tvillinger
Hej Helen,
Vi har tvillinger på 8 mdr - en dreng og en pige. De er nogle dejlige unger, men særligt med vores dreng er der problemer med nattesøvnen.
Vores pige sover 8 ud af 10 nætter fra ca.18.15 til 5-6 tiden næste morgen, så det er jo fint. Vores dreng sover derimod meget dårligere - vågner mange gange om natten, græder, skal have sut og flaske.
Jeg har læst i din bog, at man skal trappe ned med mængden af natmåltider, og det har vi gjort. Med det resultat, at han vågner oftere! Jeg har også læst, at man skal sørge for at tilbyde rigeligt med mad i dagtimerne. Det har vi også gjort - men han spiser ikke mere af den grund. Nej, han er gået i strejke med skemaden, så han vil kun spise grød og brødstumper og pastaskruer, som han gnaver af. Og det mætter jo ikke så godt som fx hjemmelavet moste kartofler, som hans søster spiser. Jeg tænker, at søvn og mad hænger sammen?
Her på det sidste er de desuden gået fra 4 daglige lure til 2, nogengange tre. Vi har fuldt dit råd om at rykke lurene lidt hver dag, så de gradvist kommer lidt senere i seng også om aftenen, men resultaterne af vores anstrengelser lader vente på sig... Håber virkelig, at du kan hjælpe os lidt, for vi er ærlig talt desperate.
Min kæreste er nu på barsel, mens jeg er vendt tilbage på arbejde, og han har det meget hårdt med dette. Håber at mit desperate brev gav mening!
Mange hilsener og med håbet om en bedring!
Helle, træt tvillingemor