Brev:
Pottetræning - 11 mdr.
3. november 2010
Alder:
11 mdr.
Pottetræning - 11 mdr.
Hej Helen
Jeg har nogle spørgsmål omkring pottetræning.
Min søn er 11 måneder, og har en rigtig god fornemmelse for sin blære. Når vi skifter hans ble, kan han tisse på opfordring, og i de tilfælde hvor han allerede har tisset/hvor han ikke skal tisse, presser han og lægger stemmen til, så vi kan høre at han forsøger at tisse, men ikke kan. :)
Et par gange har vi prøvet at sætte ham på potten, opfordret ham til at tisse, hvor han har tisset. Et par gange har vi sat ham på potten, hvor han ikke gad sidde der/ikke skulle tisse. Og et par gange har han tisset på gulvet, efter ikke at ville sidde på potten. ..(faktisk i nævnte rækkefølge, så måske gør vi noget forkert?)
Han er lige startet i vuggestue i mandags, og pædagogerne siger, at de har tiden til at pottetræne med ham, hvis han er klar til det.
Jeg tror, at han er parat, men synes at 11 mdr ikke er ret meget, i forhold til hvornår mange andre børn starter pottetræning, og jeg vil jo nødigt give ham renlighedskomplekser hvis han skulle føle sig presset. :)
Så er det okay at starte med det, tror du? Og hvordan gør man helt specifikt når man går i gang med træningen. Jeg tænker på; hvad gør man når han ikke gider sidde på potten? Og skal han sidde på potten hver gang han får skiftet ble, og når vi kan se på ham at han er ved at lave afføring i bleen?
En god idé ville måske være at vente en måneds tid med at starte med træningen, til han er kørt ordentlig ind i vuggestuen, eller hvad er dine tanker omkring dette?
Med venlig hilsen, og god weekend herfra