Brev:
Når Rullemarie bliver overtræt
15. april 2010
Alder:
9 mdr.
Når Rullemarie bliver overtræt
Kære Helen
Først vil jeg igen sige tusind tak for alle dine gode råd. Når man som os har små tvillinger, kan hverdagen nogengange føles meget presset, og der ER bare ikke tid til andet end børn lige nu, så dine råd kan i den grad hjælpe til lidt mere ro:-)
Meeen nu er der opstået et problem med en af vores piger. De er 9 måneder, og min ene datter især er helt vild med at rulle. Hun ruller hele dagen! Hvis jeg ligger hende på ryggen ruller hun med det samme om på maven og så kan hun ellers rulle derudaf fra den ene ende af tæppet til den anden, hvor hun hæver sig op på armene mens hun udbryder de vildeste jubelbrøl (det er så sødt). Hun er begyndt nu at prøve at komme op på knæene, og alt er vel om dagen, her er hun superglad.
Men de sidste par uger er det gået galt ved sengetid. De er begge glade for at blive puttet og ligger tit og kigger på deres sovedyr før de falder i søvn, men min lille "Rullemarie" ruller om på maven i sengen og griner og er glad det første kvarter, men så begynder hun at blive træt og piver. Vi går selvfølgelig ind til hende og lægger hende ned med sutten og kluden, men i samme sekund vender hun sig rundt igen, og det bliver hun ved med indtil hun er fuldstændig udmattet af træthed, og så græder hun i laaaang tid inden hun falder i søvn.
Hvad skal vi gøre? Vi vil jo så gerne hjælpe hende. Af og til vækker hun sin søster, og så er der to, der skriger, og det kan mit lille hjerte næsten ikke holde til (snøft).
Mange hilsener fra
Tvillingemoren