Brev:
MME og mad
15. april 2010
Alder:
7 mdr.
MME og mad
Hej Helen
Maja er hun 7,5 måned og får 3 ske-måltider om dagen + vælling i natflasken. Inden hver lur (hun får 2) får hun så en flaske MME. Hendes dag ser således ud:
Morgen - havregrød med pære
Formiddag - flaske 200 ml (1-1,5 times søvn)
Frokost - en eller anden slags grød
Eftermiddag - flaske 200 ml (2-3 timers søvn)
Aften - kartoffelmos med blomkål/gulerod
Sen aften - Vælling 200 ml
Vi startede med skemad da hun var 5,5 måned, men på 2 måneder spiser hun stadig ikke det vilde, max 1,5 dl, og det er altså på en god dag, derfor giver jeg hende flaskerne om dagen, da jeg ikke mener hun kan vokse på 3 små måltider + vand.
Nu er hun så begyndt at afvise begge flasker + vælling, hun er slet ikke interesseret mere, og så bliver jeg jo bange for at hun ikke får nok MME, hvor meget har de brug for i den alder? Hun elsker at drikke vand af kop, men MME vil hun ikke drikke af koppen.
Hun får ikke så meget MME ind gennem maden, da det er kun er i hende aftensmad jeg putter MME i, morgen og frokost er købegrød, da hun nægter at spise hjemmelavet :(
Og så lige et sidste spørgsmål - Jeg kan ikke få hende til at spise kød, jeg har prøvet, blendet oksekød/ blendet kødsovs, torskerogn og leverposteg, har du nogle råd til børnevenligt kød?
Hvornår er det man må give sødmælk?
Håber du kan hjælpe
Sandra