Brev:
Mad og gnavemad
2. marts 2010
Alder:
5 mdr.
Mad og gnavemad
Kære Helen
Jeg er nu blevet overtalt af min mand til at starte på skemad til vores 5 mdr gamle pige.
Hun spiser fint på brystet (dog lidt ukoncentreret, men sådan er det vist bare) og vågner derfor en gang om natten for at få fyldt op. Men hun virker dog ikke voldsomt sulten i løbet af dagen, men hun skal jo starte på skemad på et tidspunkt
Jeg har tre spørgsmål ang. mad:
1) Jeg har læst et sted at man skal være lidt påpasselig med at starte med skemad, hvis barnet er for tidligt født. Frederikke er født i uge 35, så hun er lige et par uger for tidligt ude, men har det indflydelse på om hun må få skemad?
Hun savler ganske meget, holder selv hovedet, er interesseret i vores mad, så hun virker fysiologisk klar.
2) Hvis vi nu ikke starter på skemaden før hun bliver 6 måneder, skal vi så starte op med majs-, byg- og rismelsgrød eller er det så for lidt for hende?
3) Er det for tidligt at give hende gnavemad og hvad må jeg reelt give hende at sidde at tygge på?
Med venlig hilsen
Helle