Brev:
Putning hos dagplejen
12. august 2009
Alder:
10 mdr.
Putning hos dagplejen
Hej Helen :0)
Vores dreng er nu startet i dagpleje. Det er gået over al forventning. Ingen problemer med at aflevere og vi møder en glad og aktiv dreng når vi henter ham.
Så det er jo skønt, men der er et problem med putningen. Han har aldrig kunne falde i søvn af sig selv. Men inden han startede i dagpleje fik vi ham ind i en rigtig god putterytme (med hjælp fra dig og "sov igennem uden gråd") i barnevognen, uden gråd og hvor han bare skulle vugges kort. Ingen problemer og jeg tænkte at det sidste vuggen kunne vi nok få vendt ham af med.
Da han startede i dagpleje var jeg med de første par dage og det var mig der puttede. Med sovebamsen og i hans egen vogn. Det gik fint.
Nu er han så startet og nu er det gået i kludder igen. Dagplejeren fortæller mig at han græder når han skal puttes. Hun vugger ham godt nok, men den anden dag havde hun vugget ham i 10 min med ulykkelig gråd før han faldt i søvn. Hvad er der sket? Han er vant til hjemmefra at blive taget op hvis han græder, så det er måske svært for ham at hun ikke gør det. Men jeg ved godt at hun også har andre at passe og derfor ikke kan bruge så lang tid på at putte. Men det gør mig ked af at høre at han græder sig selv i søvn. især når man ikke er der til at kunne gøre noget...
Jeg havde jo håbet at han træt af indtryk gik omkuld i barnevognen.
Han vågner kl. 6 putter hun ham til formiddagslur 8.30 - 8.45. og når han vågner er han oppe ca 3 timer inden middagsluren. For mig lyder det helt som her hjemme, så jeg ved ikke hvad der sker. Vi står en time før op nu, jeg ved ikke om det kan ødelægge hans rytme?
Skal vi bare vente og se eller hvordan kan jeg lige hjælpe ham?
Med venlig hilsen
Anette