Brev:
Hvor tidligt mad i små stykker?
18. maj 2009
Alder:
6 mdr.
Hvor tidligt mad i små stykker?
Hej Helen.
Jeg når lige at afsende et spørgsmål mere inden du har nået at svare på det andet;-)
Min datter har de sidste par dage fået noget til hånden ved hvert måltid i form af gulerod, agurk, ristede rugbrødsbjælker, appelsin m.fl. Mit problem er bare at hun bider meget af det over og jeg er bange for at hun bliver kvalt i de store stykker, så jeg skynder mig at tage en finger ind i hendes mund og få stykket ud. - Og det bliver hun sur over. Hun bider både agurk og rugbrødsbjælkerne over. Hun vil rigtig gerne spise selv. Jeg må næsten ikke give hende mad med ske længere, hun vil selv holde skeen. Så hun har nu fået sin egen ske i hånden og ellers får hun lov til at sutte på skeen efter jeg har givet hende en mundfuld.
Mit spørgsmål er hvornår det er tid til at give hende små rugbrødshapsere med blødt pålæg? Ved godt at det normalt først er omkring de 8 mdr. hvor barnet kan tygge. Men har hørt fra flere at de har givet deres børn rugbrødshapser tidligere. De har bare ladet dem stå i lidt vand på tallerkenen så de var bløde. Hvad med godt udkogte blomkåls- eller broccolibuketter?
Er der noget jeg kan give hende nu som hun selv kan spise, når hun nu så gerne vil?
Med venlig hilsen
Stinne