Brev:
Søvn om dagen - 5 mdr.
26. marts 2009
Alder:
5 mdr.
Søvn om dagen - 5 mdr.
Hej Helen, igen... :-)
Tak for dit hurtige svar angående Olivias hårde mave. Hun er desværre endnu ikke kommet af med noget, men jeg har været hos læge, og han mener simpelhen, at hun i øjeblikket bruger alt hvad hun får ind, da hendes mave er helt blød, og han kunne mærke, at der ikke sad en prop - så nu er der kun at vente.:-)
Jeg har et spørgsmål angående Grøn Allomin (som jeg er gået over til, og håber at hun bedre kan tåle det) Skal hun altid have det frisk, eller kan jeg lave flaskerne om morgenen inden hun skal i dagplejen, så hun kun skal varme dem - hvis ja, skal de så stadig laves på kogende vand.?
Så har jeg også lige et spørgsmål, eller nærmere en bøn om et godt råd. Olivia har altid sovet godt og længe, men hun har altid været svær at putte (ikke i barnevognen). Det har de sidste 3 aftener taget 2 timer (plejer at tage en halv time) Det er ligesom om, at hun simpelhen bruger alle kræfter på at holde sig vågen - Jeg tager hende op hvis hun begynder at skrige eller græde, da jeg ikke er tilhænger af bare at lage hende ligge, hvis jeg så bliver i soveværelset bliver hun ved, men går jeg ind i stuen med hende så falder hun helt ned, og vil gerne lege.
Kan hun allerede i en alder på 5 måneder være bevidst om, at hvis hun bliver ved, så tager jeg hende op ?? Vi har et fast putte ritual, som vi har brugt de sidste 2 måneder, så jeg føler ikke at hun er i tvivl om hvad hun skal, nærmere så tror jeg bare ikke at hun gider...
Hun tager 3-4 lure om dagen, det er meget forskelligt hvor lange de er, alt imellem en halv time og 2 timer, nogle dage er alle 4 kun på en halv time, men hun er aldrig pylret og bliver hellere ikke træt, når jeg tager hende ind, og hvis jeg går med hende i barnevognen vågner hun tit efter en halv time og falder ikke i søvn igen, selvom vi måske går i flere timer -
Det er ligesom om, at hun ikke har behov for så meget søvn i løbet af dagen, kan det passe ??
Håber du har et godt råd.