Brev:
Vil ikke sove i egen seng - 10 mdr.
23. februar 2009
Alder:
10 mdr.
Vil ikke sove i egen seng - 10 mdr.
Hej Helen
Jeg er desværre nødt til at skrive til dig igen.
Vores datter sover fint om dagen i sin barnevogn på altanen. Hun falder selv i søvn og sover typisk 2 X 1½ time.
Om aftenen har vi dog stadig store problemer.
Hun får flaske og falder i søvn i vores arme. Vi ligger hende så over i hendes egen seng, står lidt ved sengen så vi er sikre på at hun sover og lister derefter ud af værelset. MEN vi når slet ikke at lukke døren før hun stikker i vræl og rejser sig op i sengen. Vi har forsøgt at sidde ved siden af sengen indtil hun sover med samme resultat ligeså snart vi går ud af værelset.
Nogle gange bruger vi 1½ time på at få hende til at sove om aftenen. Vi har forsøgt at ligge hende i seng senere f.eks kl. 20. Vi forsøger så vidt muligt heller ikke at lade hende sove efter kl. 16.
Skal vi blot acceptere at hun i en periode sover i vores seng? Skal vi forsøge at rykke hendes seng ind i vores soveværelse?
Dette "problem" har iøvrigt stået på i 6-7 uger. Hun virker ulykkelig når vi går ud af hendes værelse, ligesom hun er begyndt at græde hvis jeg går på toilettet eller lign. . men vi kan jo ikke have hende sovende i vores seng . .jeg sover så dårligt med hende ved siden af!
Håber du har et godt råd.