Svar: Vaccination - 5 mdr.
28. april 2004
Alder:
5 mdr.
Kære Astrid
Di-te-ki-pol vaccinen kan give lidt rødme og hævelse ved indstiksstedet ogkan også give lidt feber og lidt ømhed. Det varer dog sm regel kun et døgns tid og så er det ovre igen. Umidelbart tror jeg derfor ikke at din datter piver mere pga vaccinationen.
Det kan dog godt være at hun synes det har været en 'slem' behandling, og derfor har haft ekstra behov for trygheden efterfølgende.
Hendes skift i afføring skyldes nok at hun nu får mange forskellige formere for bad,- både bryst, erstatning og skemad. Sålængehun tager godt på og virker glad og til at trives, så er det helt okay. Hendes mave sig lige vænne sig til det nye.
Med hensyn til hendes ben, så er det meget fint at hun allerede nu er blevet opmærksom på dem og bruger dem. Det kan være en god idé at bruge 'ranglesokker' som du kan sætte på hendes fødder og som hun så kan øve sig i at tage af, lege med og nyde.
Ud fra din beskrivelse så lyder din datter ikke til at have smerter, men har du en formodning om dette, så skal du tage hende til lægen, som kan se hende og derfor gøre nogle anderledes og bedre observationer end jeg kan gøre her.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske