Svar: Pause i afføringen
25. april 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Anne
Du skriver ikke om din dreng ammes eller får flaske. Hvis han får flaske er det vigtigt at han har afføring mindst en gang i døgnet, bliver han ammet er det helt normalt at der går flere dage imellem afføringerne.
Erstatning indeholder affaldsstoffer, som barnet skal af med, hvor modermælk ofte optages fuldstændig og derfor er den hyppige udskillelse ikke nødvendig.
Hvis din dreng ammes, så er han måske i kraft af sin alder begyndt at optage mælken på en anden måde og derfor går der længere tid imellem afføringerne. Det er altså helt normalt og helt i orden.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske