Brev:
Grøntsager - 14 mdr.
23. januar 2009
Alder:
14 mdr.
Grøntsager - 14 mdr.
Hej Helen
Min datter gider bare ikke spise grøntsager for tiden! Hun plejer godt at ville spise kartofler og brocolli mv, hvis bare der er sovs eller dressing på, men nu vil hun KUN hvis det er flæskestegssovs, og det får vi jo ikke hver dag :)
Hun spiser gerne kødet, og får at hun skal få noget andet ned end bare kød, giver jeg hende lidt brød (for det meste "nyt nordisk" fra Koberg) og hun elsker brødet og spiser det gerne uden noget. Jeg forsøger selvfølgelig først at få hende til at spise hendes kartofler og grøntsager, men de ryger for det meste bare på gulvet:( Og jeg er jo lidt ked af at der ikke kommer noget af det sunde ned :( Hun spiser fint i løbet af dagen, havregrød med banan til morgenmad, rugbrød med div. pålæg til frokost, og forskellige mellemmåltider, fx. youghurt og en masse frugt.
Det er selvfølgelig ikke hver dag hun er lige sulten til aftensmaden, men jeg synes alligevel hun skal have andet ned end kød og brød.
Har du nogen gode råd?