Brev:
Elsker smage, men spiser ikke ret meget
23. januar 2009
Alder:
7 mdr.
Elsker smage, men spiser ikke ret meget
Hej Helen
Min datter elsker alt mad der bliver puttet i munden på hende, men desværre er det en kamp at få hende til at spise ret meget mere end 3-4 mundfulde af gangen.
Hun sætter i et skrig og græder, kaster sig tilbage og vil bare ikke have mere. Det eneste der hjælper er en sut i munden, så kan vi, efter et par minutter, tage sutten ud, og få lokket lidt mere mad i hende, men det ødelægger lidt hele fornøjelsen af at give (og få) mad. Hun kan god lide at sidde med et stykke frugt eller grøntsag i hånden, men taber det lige så snart skeen kommer mod hende, og så bliver hun (igen) sur.
Har du nogen løsningsforslag?
Hverdagen ser som regel således ud:
Morgenamning omkring kl. 6-7.
morgenmad (havregrød, hirsegrød eller andet med frugtmos) omkring kl. 8.30
ammes og puttes til lur omkring kl. 10.30
frokost (øllebrød eller andet grød) omkring 12.30
ammes og puttes til eftermiddag 14.30
ammes let ved opvågning omkring kl. 16
aftensmad grøntsagsmos kl. 18
ammes og puttes til natten kl. 19.30
natamning omkring 22 (og måske igen kl. 2)
Får hun for meget mælk, så hun slet ikke har lyst til fast føde?
På forhånd tak
Mie