Brev:
Natamning og tidligt op
15. januar 2009
Alder:
8 mdr.
Natamning og tidligt op
Hej Helen
Her hos vores lille familie går det efterhånden rigtig godt og vi har for øjeblikket fat i en rigtig god rytme. Det er skønt at der er sammenhæng og rød tråd på dagen/aften :)
August er nu over 8 mrd og trives rigtig godt. Han spiser rigtig godt og meget og synes i det hele taget rigtig glad for mad (men det har han nu ikke fra fremmede :) ) Han får heller ikke bryst mere i løbet af dagen, da jeg gerne vil forberede ham til når han skal i vuggestue. Jeg ammer ham 5/6 om morgenen og igen sent eftermiddag, inden han skal i seng og omkring 22/23 tiden .... Men stadig også om natten :/
Det er faktisk begyndt at gå mig meget på nu, fordi jeg skulle jo mene han sagtens kunne undvære mælken, når nu han spiser så godt. Kunne en flaske vælling måske hjælpe der ved 22/23 tiden?
Lige nu prøver jeg at lade ham spise til han næsten sover og så liste brystet fra ham. Nogen gange kræver det flere forsøg, men for det meste ender det med han er faldet i søvn og jeg kan bærer ham i seng igen. Desværre har han de sidste par dage vågnet måske en time efter og krævet at få det mælk han blev snydt for timen inden. Og desværre ender det så med at han kommer ind i vores seng hvor han falder i søvn og sover åhh så sødt og dejligt til tidligt morgen.
Har du evt et forslag eller to til hvordan jeg ”slipper” for nat amning?
Der hvor han vågner 5/6 om morgenen, syntes min mand og jeg er lidt for tidligt. Vi (jeg) prøver på alle mulige måder at få August til at sove bare 1 time til, men trods at han gaber mange gange, er han tilsyneladende fit for fight og det ender med at jeg står op med ham ved 6.30/7 tiden og giver ham grød... Omkring kl. 8.30/9 er han klar til at sove formidags lur. Kan vi på en eller anden måde ændre denne rytme så han sover lidt længere? Det skal lige til føjes han ligges til at sove ved 19 tiden, efterhånden uden problemer, takket være ”sov igennem uden gråd” bogen :)
På forhånd tak...
Jeg glæder mig til dine, altid hjælpsomme svar :o)
Med venlig hilsen
Line