Brev:
Vil ikke spise aftensmad og temperament
22. december 2008
Alder:
2 år, 4 mdr.
Vil ikke spise aftensmad og temperament
Hej Helen.
Tak for gode råd for nogle måneder siden i forhold til min søns dårlige mave. Efter 2½ mdr med nogle kostændringer og et skift til en rigtig dejlig dagplejemor samt lidt zoneterapi blev hans mave meget bedre.
Han er nu 2 år og 4 mdr og har i den sidste mdr's tid ikke ville spise aftensmad. Og vi kan ikke rigtig mærke om det er fordi han ikke vil eller fordi han ikke er sulten. Vi serverer mad han tidligere har kunne lide så det kan ikke være fordi han er kræsen. Men han vil bare ikke have en eneste bid ned. Vi ved ikke hvad vi skal gøre. Han spiser en masse til morgen og frokost, så han får da noget. Skal vi bare acceptere det eller skal vi være lidt mere hårde og prøve at opdage? Det virker ikke til at han vågner tidligere... Han vil gerne spise rugbrød hvis det bliver serveret. Tidligere har vi haft en periode med rugbrød til ham som aftensmad.
Generelt så er han godt i gang med "kan selv vil selv"-perioden. Og han har nogle gange et meget iltert temperament, og det går mig noget på. Dagplejemoderen siger at han bare er glad, charmerende og at der slet ikke er nogle problemer hos hende, men hjemme kan han være så muggen og skrige voldsomt. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor han skal synes at det er så træls at være hos os. Jeg ved godt at man tager sig sammen og er glad når man er ude, men alligevel. Han kan går og være sur lige fra han kommer hjem til han kommer i seng. Skal vi bare lade ham skrige og græde og fortælle ham at vi godt kan forstå at han er sur og træt? Synes ikke rigtig det har hjulpet indtil videre.
Med venlig hilsen
en fortvivlet mor