Brev:
Opskrift på grød
17. april 2004
Alder:
4 mdr.
Opskrift på grød
Hejsa Helen
Min datter på 4 1/2 mdr. vil ikke spise hjemmelavet grød. Hverken majs eller rismel. Kun den færdige i pulver form, vi har kun brugt risgrød uden smag fra nestle.
- Og efter selv at have smagt på begge dele, ville jeg da osse selv vælge den i pulver form. Mit spørgsmål er så. Hvad må jeg komme i den hjemmelavede? Den i pulver form fra nestle smager helt vildt af vanille. Må man komme en tsk vanille sukker i grøden?
Jeg ved godt man kan komme frugtmos i, men jeg synes ikke at alt hendes mad skal smage sødt af frugt.
Jeg har lavet grøden af ca. 1 dl vand og 1 spsk ris el. majsmel, og så med en smørklat i. har du en anden måske bedre opskrift?
Det var forresten mig med ammeskallerne, mælkeopsamlerne. Og de virkede helt vildt godt! Jeg havde dem faktisk altid på om natten i en blød bh, de første par uger, og når jeg så skulle op var jeg tør og uden mælk i sengen så det var bare lykken.
Så på forhånd tak for endnu et godt svar.
Kærlig hilsen Maria