Svar: Hårtab - 4 mdr.
16. april 2004
Alder:
4 mdr.
Kære Rikke
Det er helt normalt at tabe håret, når barnet er omkring 4 mdr. og det kan ryge af i store totter og mange får virkelig høje tindinger, men bare rolig det stopper igen og du bliver ikke skaldet:o)
Det skyldes simpelthen hormonforandringer og hvis du spørger i mødregruppe eller taler med andre som har født, så har de sikkert oplevet det samme.
Da det er hormonelt kan du nok ikke gøre så meget ved det, men det er naturligvis altid godt at tage en multivitaminpille også når du ammer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske