Brev:
Nedtrapning af modermælkserstatning - 6 mdr.
16. april 2004
Alder:
6 mdr.
Nedtrapning af modermælkserstatning - 6 mdr.
Vi skal nu til at trappe ned med flaskerne, så vores 6 måneder gamle tvillinger kun får flasken med vælling til nat. Men hvor hurtigt skal det gå?
De har siden, de var 4 måneder gamle fået 1 portion grød (i dag havregrød) + 200 ml om morgenen. 200 ml til middag. 1 portion grød + 200 ml til aften, og 200 ml vælling til "nat".
De sover igennem fra kl. otte om aftenen til seks-halvsyv næste morgen. Og så tager de en middagslur på en tre timer. Nogle gange sover de en times tid om formiddagen. Det har de gjort de sidste måneder, så vi har vist nogle "artige" børn. :-)
Pigen er 69 cm lang og vejer 7,5 kg. Drengen er 72 cm lang og vejer 8,5 kg.