Svar: Kravler ikke?
12. november 2008
Alder:
10 mdr.
Kære bekymrede mor
Det lyder som om at din datter har behov for at få stimuleret sin balance og det vil være rigtig godt, hvis du kunne hjælpe hende med det. Det er vigtigt at hun bliver vendt og drejet, svunget rundt, gynget osv. Jo mere du kan vende op og ned på hende jo bedre er det :o)
Måske er der en børnefysioterapeut ansat i kommunen hvor du bor, som kan give dig nogle øvelser du kan lave med din datter. En anden mulighed er at gå til noget tumlastik med hende, hvis nogen tilbyder det, hvor du bor. Tumlastik er et andet ord for babygymnastik. Du kan også købe bogen "Leg med din baby" for at få idéer, eller du kan med fordel købe dvd'en stimulastik, som viser dig en masse øvelser du kan lave med din datter, så hun bliver bevæget og får brugt sig selv motorisk.
Det er ikke fordi der behøver være noget galt med din datter, hun har det bare godt med at sidde hvor hun sidder :o) Men det er vigtigt at du med den alder hun har nu, forsøger at få lidt gang i hendes motorik.
Jeg håber at du hermed er hjulpet videre på vej, fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske