Brev:
Mærkelig opførsel
4. november 2008
Alder:
17 mdr.
Mærkelig opførsel
Hej
Jeg er ny her på siden og håber du kan hjælpe mig/os med et par spørgsmål store som små, puha der er nok af dem... spørgsmålene.
Vi er førstegangs forældre til en pige på 1,5 år. Nanna.
Vi har igennem hele hendes korte liv, haft besvær med at få hende til at sove.
Det startede godt ud, den allerførste nat græd hun hele natten. Vi gjorde måske den fejl at gøre hende til et "falde i søvn på armen barn", da det var den måde der nogenlunde virkede. Hun faldt i søvn mens hun ammede.
Jeg er godt klar over at det er vores egen skyld at hun ikke kan falde i søvn selv nu, for det kan jo umuligt være nannas skyld, men hvordan kommer vi videre nu?
Lige nu putter vi hende ved at hun får massage i stuen, så går vi ovenpå til hendes værelse, hvor vi synger en sang, mens hun sidder i sengen. Så går den ene af os ned igen. Den anden ligger sig på madrasen, der ligger på gulvet i værelset, og venter på at hun falder i søvn.
Altså giver hende sut, tysser på hende aer hende over håret, vi snakker ikke til hende, siger kun at hun skal ligge sig ned når hun sætter sig op/rejser sig op.
En ting vi undrer os over, er at hun bliver ved med at kaste sutten ud mellem tremmerne på sengen, men hun vil gerne have den igen når vi giver hende den.
Vi giver hende næsten altid en sutteflaske med mælk, for det får hende som regl til at sove. Vi er dog meget imod det, da det selvfølgelig ikke er godt for tænderne, og hun tit også får en om natten når hun vågner der.
Det store problem er også at hun kravler ud af sengen på et split sekund hvis vi går ud af døren. Altså bruger vi næsten hver aften en time på at putte. Har du nogen gode råd?